Under påskdagarna vallfärdade inte mindre än 110 000 shoppingsugna kunder till det välkända varuhuset och dess tillhörande restauranger. I kundvagnarna hamnade allt från efterlängtade utemöbler för säsongens första utomhusmiddagar till fräscha matvaror och uppdateringar av vårgarderoben för hela familjen.
Vi sålde för 162 miljoner kronor under påskveckan. Det är ofattbart bra, säger Patrik Levin.
Men det var inte bara i varuhuset som aktiviteten var hög. Gekåsbyn, med sina olika evenemang som äggjakt och foodtrucks, lockade också många besökare. Påskveckan markerade dessutom startskottet för campingsäsongen, vilket resulterade i att hela 2 500 husbils- och husvagnsekipage parkerade på Gekås camping och ställplats. Den totala ökningen av gästnätter i boendeanläggningen landade på hela 33 procent, vilket motsvarar 14 700 övernattningar.
Påsken blev en rekordstart på säsongen och det ska vi så klart fira! Sedan laddar vi om för en sommar där våra medarbetare kan fortsätta att skapa magi för alla hundratusentals gäster, avslutar Patrik Levin.