Gina Tricot släpper hyrmode: ”Lika enkelt som att streama musik”

"Når ut på ett nytt sätt".

Förra året gjorde Gina Tricot och skokedjan Scorett en satsning på uthyrning av festplagg och partyskor, i varuhuset Femman i Göteborg. Nu tar Gina Tricot nästa steg i sin hållbarhetsresa genom en ny satsning på uthyrningsmode.

LÄS ÄVEN: I spåren av hållbarhetsdebatten: Nu hyr kedjorna ut sina varor

Annons

Den här gången handlar det om ett samarbete med hyrtjänsten Gemme Collective, som grundades av Emelie Gustafsson Maistedt för cirka två år sedan. Gemme Collective går ut på att kunder delar med sig av sin egen garderob till andra Gemme Collective-användare.

Nu ska en specialdesignad kollektion, Gina Tricot och Gemme Collective, hyras ut via Gemmecollective.com med start idag. Kollektionen består av fyra plagg i storlekarna 34 till 46 och har producerats lokalt i Gina Tricots hemstad Borås.

Efter framgången med vårt Rent-koncept i butik var det ett naturligt steg att ta processen vidare till en digital plattform. Med online-uthyrningstjänsten Gemme som vår partner kan vi nå ut på ett nytt sätt med en specialdesignad kollektion som tilltalar vår gemensamma målmarknad, säger Karin Westas Norlander, kommunikations- och konceptdirektör för Gina Tricot, i ett pressmeddelande.

Kollektionen kommer att marknadsföras i Gina Tricots och Gemmes sociala medier samt på Ginatricot.com, tillsammans med hashtaggen #gemmexginatricot.

Vi vill göra mode lättillgängligt för alla på samma, enkla sätt som vi nu streamar musik, säger Emelie Gustafsson Maistedt.

Tillsammans med Gina Tricot kan vi nå nästa generation modekonsumenter - människor som kommer att avgöra framtidens mode och planeten - och få dem ombord på resan.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!