Golfmärket för kvinnor storsatsar på nätet: “Fem nya marknader”

Bytte plattform inför internationell DTC-satsning.

Daily Sports ska vara ett av Sveriges starkaste modevarumärken inom golfsegmentet för kvinnor. Företaget säljer via globala återförsäljare och har idag en fysisk etablering i 26 olika länder. Nu väljer man dock att gå direkt mot konsument.

Vi har tidigare haft vår försäljning till 95 procent hos fysiska återförsäljare, men satsar nu på en DTC-modell (Direct-to-Consumer) genom att lansera en global flaggskeppsbutik med målet att lansera på fem nya marknader under 2021, säger Matilda Landhör, Interim Head of Ecommerce på Daily Sports, till Ehandel.

Annons

Företaget ska vara skapat av och riktar sig enbart mot kvinnor och nu ska man i en ny satsning skala sin e-handel globalt. För detta har man vänt sig till, och ska använda, den svenska plattformen Centra.

Vi kände inte att vi kunde växa med plattformen vi använde innan, och valde även därför att byta till Centra – för hela orderhanteringen, returflödet och internationaliseringen. Istället för att lägga pengar på att fixa det som inte gick med den gamla plattformen såg vi bättre och nya möjligheter på vad vi kunde göra med Centra, säger Matilda Landhör.

Nu är målet som sagt att expandera till fem nya marknader i år och att jämna ut siffrorna från dagens 95 procent offline och 5 procent online.

Vi satsar på DTC för att stärka varumärket och samtidigt skapa ett eget ansikte utåt. Vår egen plattform ska vara som ett inspirerande magasin för kunden att titta i, säger Matilda Landhör.

Annons