Över 70 miljarder dagliga visningar globalt, bara på “Shorts”.
I samband med årets e-barometer intervjuades Google bland annat om Black friday och rådande trender inom e-handel, annonsering och Youtube.
Varje år spenderar människor mer tid på att titta på onlinevideor. De tittar på olika enheter, växlar från mobil till bärbar dator och tv och de tittar på alla olika format, säger Emma Hallerstedt, retailchef på Google.
Enligt Emma Hallerstedt är det Youtube-tittande på tv som växer snabbast, något som gör det möjligt för varumärken att nå en större publik genom den stora skärmen. Enligt intervjun har Google också sett en explosionsartad ökning av tittande på så kallade Shorts, ett format på Youtube som erbjuder filmklipp som är upp till en minut långa.
Shorts har generellt sett högre räckvidd än längre Youtube-klipp och får i genomsnitt över 70 miljarder dagliga visningar globalt.
Användare i dag vill ha tillgång till just detta. De vill kunna titta på långt, kort, när de vill, på den skärm de föredrar, och på allt det som Youtube kan erbjuda.