Granngården stärker upp med e-handelsprofil: “Så spännande”

"En lysande kundserviceupplevelse".

Granngården meddelar idag att man stärker upp på supportsidan. Bolaget har nämligen rekryterat kundtjänstgurun Patrik Weiland. Patrik har lång erfarenhet från e-handel med bland annat tio år på CoolStuff och flera år på CDON som kundtjänstchef.

Han ska brinna för kundupplevelsen och nu får han alltså ta sig an en större kedja som Granngården, med deras omnikanalsupplägg.

Annons

Vi ska tillsammans skapa en lysande kundserviceupplevelse för alla kunder, oavsett om det är via butik, e-handel eller telefon. Jag ser fram emot att få en förståelse för vad Granngården redan gör riktigt bra, och vad vilka möjligheter vi har att skapa ännu bättre upplevelser – både för Granngårdens kunder, och för våra medarbetare, säger Patrik Weiland, ny kundservicechef på Granngården.

Granngården ska under 2022 satsat på att bygga upp “en ny, större och bättre kundserviceavdelning” och Patrik Weiland är alltså en del av denna satsning.

Patrik kommer ha en betydande roll i den nya kundserviceavdelningen och dessutom ingå i Granngårdens ledningsgrupp, skriver företaget.

Och Patrik är uppenbart laddad inför uppdraget.

Nu ska vi ta ett grepp om hela Granngårdens kundupplevelse och göra den till något riktigt bra för kunderna! Det är en ära och ska bli så spännande att få vara med och bygga upp den resan, säger han.

Annons