Affären är signerad och varumärket Stuckies har officiellt bytt ägare. Det är Stuffstore Sweden AB som nu tar över verksamheten.
För Celina Lorén Saffar markerar detta slutet på en era där hon byggt upp bolaget parallellt med småbarnslivet. När Ehandel.se når henne för en kommentar kring försäljningen är hon tydlig med att det krävdes rätt förutsättningar för att hon skulle släppa taget om sin skapelse.
Prislappen är, som i de flesta fall av denna typ inte offentlig, men grundaren ger en indikation om att förhandlingen landade precis där hon ville.
Jag kan gå ut med att jag är nöjd med köpeskillingen och att jag var transparent med intressenter och köpare att jag endast säljer varumärket till en köpeskilling som jag anser är rätt nivå, säger Celina Lorén Saffar till Ehandel.se.
Valet av köpare kan vid en första anblick tyckas oväntat. Stuffstore Sweden AB har historiska kopplingar till medicinsk utrustning och har tidigare verkat inom helt andra segment än barnmode och accessoarer. Men enligt Celina Lorén Saffar var det just denna bakgrund, kombinerat med en gemensam syn på varumärkets värde, som fällde avgörandet. Det handlade inte bara om pengarna, utan om en trygghet i hur produkter hanteras.
Enkelt svar på frågan är att vi var villiga att göra affär på samma nivå då de ser potentialen i varumärket. Jag känner mig trygg med köparens långa erfarenhet av säkra produkter och det är viktigt för mig när jag grundat ett varumärke för just barn- och baby, även om det är ett nytt segment för köparen, säger hon.
Stuckies har under de senaste åren visat en stabil tillväxt. Enligt den senaste årsredovisningen för 2024 omsatte verksamheten 4,2 miljoner kronor och redovisade ett rörelseresultat på 0,4 miljoner kronor. Det är denna grund som de nya ägarna nu ska bygga vidare på.
Exakt hur strategin ser ut för framtiden är dock inget som grundaren har full insyn i, men förväntningen är att kärnan i verksamheten består.
Vad jag vet kommer varumärket drivas på samma sätt som jag drivit det. Andra planer vet jag inte, säger Celina Lorén Saffar.
För Celina Lorén Saffar innebär försäljningen en ny verklighet. Hon startade bolaget som 22-åring med begränsade medel. Idag, med en framgångsrik exit i ryggen, ser spelplanen annorlunda ut. Hon står nu inför en period av utvärdering där hon kan välja nästa steg med större frihet än tidigare.
Just nu utvärderar jag olika alternativ på vad jag ska hitta på framåt. Detta var mitt första bolag/varumärke och med mina erfarenheter och ekonomiska resurser har jag fler möjligheter än vad jag hade när jag startade Stuckies, berättar hon.
Innan nästa kapitel i karriären tar vid väntar dock en tid av återhämtning. Efter år av att balansera entreprenörskap med familjeliv är prioriteringsordningen tydlig för den närmaste tiden.
Först ska jag försöka ta några veckor ”ledigt” och vara mer närvarande med mina tre barn och min man under jul och nyår, avslutar Celina Lorén Saffar.