Gul & Blå-vd:n efter nystarten: ”Finns definitivt intresse”

Beställningarna har börjat trilla in.

Det svenska modemärket Gul & Blå startades enligt den egna hemsidan av en Lars Knutsson 1966 efter att han åkt till London och upptäckt "det nya modet på Carnaby Street". Resten är, som man brukar säga, historia. Efter flera decenniers framgång har bolaget nu sedan en tid tillbaka en ny ägarkonstellation, som satsat hårt på att ta varumärket online.

I går kunde vi berätta att Gul & Blå, med den nya vd:n Nina Adam i spetsen, hade slagit upp porten till en helt ny e-handel.

Annons

LÄS ÄVEN: Gul & Blå återuppstår - hon blir VD

För Ehandel berättar hon att det finns stora planer framåt, och redan under gårdagen hintades det om samarbeten med bland annat konstnärer och atleter.

Hur har det gått sedan ni öppnade i går, har det hunnit komma in några beställningar?

Det har kommit in några beställningar och en del frågor om kläderna och så. Så det är förstås jätteroligt, säger Nina Adam till Ehandel.

Egentligen har Gul & Blå:s sajt varit öppen för beställningar sedan en tid tillbaka. Det som hände i går var egentligen mer en form av nylansering med ny layout och en del nyheter i sortimentet. Hittills är Nina Adam mer än nöjd med utfallet.

Det verkar definitivt finnas ett intresse för produkterna, avslutar hon.

Annons