Search
Close this search box.
ANNONS

Halens meddelar att de dåliga svarstiderna var beräknade

Halens meddelar att de dåliga svarstiderna var beräknade
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

ANNONS

I föregående nyhet berättade vi om hur flera ehandlare hade problem med svarstiderna på sina sidor under mellandagsrean. Nu meddelar Halens utvecklingsansvarige, Freddy Sobin, till IDG att det hela var beräknat. De hade inspirationsfilmer på förstasidan, vilka var gjorda i flash, något som Freddy tror påverkade deras svarstider negativt. Han säger dock att detta är något man får gå med på när man vill ha filmer på förstasidan. Det ska vara en strategi ifrån Halens sida med inspirationsfilmer som då kan ta lite extra tid att ladda ned.

Freddy berättar även för IDG att deras platform är egenutvecklad i Microsoft Dotnet och att de under det kommande året ska göra stora ändringar i databasen för att snabbare kunna hantera den data som används. Tydligen är det hela databasstrukturen som skall göras om.

– Vi städar upp i databaserna helt enkelt och gör en mordernisering, säger Freddy Sobin till IDG.

Netonnet, som även de hade problem under mellandagarna, meddelar dock att deras dåliga svarstider den 25 och 26 december berodde på ett internt fel som de senare kunde lösa.

Källa

Dela artikeln: