Han blir kreativ chef på Lindex: ”Konstant förändrat kundbehov”

Martin Cedergren ska ta varumärket in i framtiden.

Martin Cedergren blir ny global kreativ direktör på Lindex, enligt ett pressmeddelande. Han uppges ha lång erfarenhet av internationella varumärken och har arbetat på reklambyråer i både Sverige och Holland.

LÄS ÄVEN: Efter vändningen: Modejättarna talar ut – så gick försäljningen

Annons

Han har även vunnit flera reklampriser och tidigare jobbat med kunder som Pepsi, Volvo Cars, Adidas, Nike, Google och Ikea.

Precis som i många branscher, är kundens behov konstant föränderligt och speciellt inom mode. Det är viktigare än någonsin att hålla sig relevant. Lindex är redan inne på en spännande resa, som ett mycket omtyckt varumärke som stärker kvinnor på så många sätt. Jag ser verkligen fram emot att bli en del av denna resa och arbeta tillsammans med de kreativa teamen för att utveckla Lindex varumärke ännu mer, kommenterar Martin Cedergren.

Mix av kreativitet och strategi

Han ska jobba mot alla marknadsföringskanaler för att utveckla varumärket globalt – och tillträder sin nya roll den 1 september.

Martin är en bra blandning av kreativitet, strategi och innovation. Världen utvecklas i allt snabbare takt och vi är mitt i en spännande resa på Lindex. Med sin erfarenhet och sitt "mindset" blir Martin ett riktigt starkt tillskott till Lindex-teamet, och jag ser fram emot att välkomna honom när vi nu skriver nästa kapitel, kommenterar Linda Olsson, global marknadsföringsdirektör på Lindex.

Annons