Han blir ny VD för outdoorjätten: ”En passionerad outdoorexpert”

"Helt rätt person".

Den tyska cykel- och outdoorkoncernen Internetstores omsatte runt 373 miljoner euro under 2019, vilket motsvarar cirka 4 miljarder kronor. Internetstores bedriver idag e-handel i 14 länder i Europa. Nu välkomnar bolaget en ny person till sin koncernledning.

Martin Netinder blir ansvarig för Internetstores alla europeiska outdoorbutiker, samt vd på dotterbolaget Addnature. Martins första uppdrag är att se över Addnatures internationella strategi och skapa förutsättningar för en fortsatt internationell expansion.

Annons

Martin är en passionerad outdoor-expert med mycket stor erfarenhet av ledande befattningar inom branschen. Hans styrka ligger i att utveckla och nå långsiktiga, strategiska mål. Vi är därför helt säkra på att Martin ärcför att utveckla vår internationella outdoor-verksamhet inom hela Europa, säger Dr Hans Dohrmann, vd på Internetstores, i ett pressmeddelande.

"Det känns otroligt spännande"

Martin Netinder kommer senast från företaget Elevenate, där han var vd. Dessförinnan var han försäljningschef på Peak Performance med ansvar för den internationella utvecklingen i centrala Europa samt Asien. Han ska ha lång erfarenhet från strategiutveckling, internationell expansion via flera distributionskanaler samt organisationsutveckling.

På Internetstores kommer Martin att leda ett växande team i Europa från Addnatures nya kontor i Stockholm.

Sedan ung ålder har jag alltid haft en stor passion för outdoor-livsstilen, oavsett årstid. Det känns otroligt spännande och motiverande att få utveckla vårt konsumenterbjudande ytterligare och inspirera den växande skara människor som har samma passion som oss, tillsammans med teamen inom Internetstores och i synnerhet det duktiga Addnature-gänget här i Stockholm, säger Martin Netinder.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!