Han lämnar XL-bygg för konkurrenten

Kesko Sverige värvar från XL-bygg.

Kesko Sverige värvar Erik Öhlin som marknadschef för varumärkena K-Rauta och K-Bygg. Han kommer närmast från motsvarande position hos konkurrenten XL-bygg, där han arbetat i 15 års tid.

Jag ser verkligen fram emot att få vara en del av ett team med mycket kunnigt branschfolk som ska leda Keskos offensiv i Sverige. Det blir en spännande utmaning att få bygga K-Byggs varumärke från grunden och samtidigt utveckla K-Rautas image och erbjudande, säger Erik Öhlin i ett pressmeddelande.

Annons

K-Bygg består av 34 butiker spridda över nästan hela Sverige och har proffskunder inom bygg som främsta målgrupp, medan K-Rautas 17 butiker framför allt riktar sig mot konsumenter.

Det är med mycket stor glädje jag hälsar Erik välkommen till oss på Kesko Sverige. Erik som jag känt under många år och imponerats av, kommer med bravur föra oss i rätt riktning med bägge våra varumärken in i framtiden, säger Leif Lindholm, affärsområdeschef för Building, Kesko Sverige.

Annons