Han lanserar marknadsplats för kaffe – ”skapar nya möjligheter”

Vill göra kaffe mer tillgängligt, för alla.

Marknadsplatser blir allt populärare och det har Löfbergs noterat. Nu blir man nämligen först ut att ansluta sig till nyskapade Era of We, en digital plattform och global marknadsplats där konsumenter, kaffeodlare och kafferosterier och deras kunder förs samman.

Genom Era of We får kafferosteriers kunder samt konsumenter ännu bättre möjligheter att utforska historien kring sitt favoritkaffe och givetvis också hitta nya, unika sorter och smaker. Som kafferosteri ser vi fram emot att kunna knyta kontakter med fler spännande kaffeodlare runt om i hela världen, säger Anna Nordström, specialkaffeansvarig på Löfbergs, i ett pressmeddelande.

Annons

Här ska alltså kaffeodlare kunna marknadsföra sig mot kafferosterier och konsumenter, vilket man menar ska gynna samtliga parter. Kaffeodlare får en plattform där de kan nå ut och rosterier och konsumenter kan hitta unika smakupplevelser.

Era of We ska också fungera som ett community, där kaffeälskare kan "diskutera, lära sig mer och uppleva kaffe på ett helt nytt sätt", skriver man.

Vi vill demokratisera värdekedjan genom öppenhet och utökat samarbete. Genom att hjälpa kaffeodlare att skapa egna varumärken baserat på de unika egenskaperna för deras kaffe kommer Era of We att bidra till att öka det totala värdet för odlarna, säger Martin Löfberg, grundare och ordförande för Era of We och avslutar:

Plattformen är samtidigt ett perfekt komplement för rosterier och deras kunder eftersom den skapar nya möjligheter att hitta nya, unika kaffesorter från hela världen. De skapar möjligheter till betydligt mer lättillgänglig information om egenskaper, smak och tillverkning som Era of We innebär kan skapa ett intresse som liknar det kring vinindustrin.

Annons