Integrerar sociala medier i heta trenden: ”Gör passiva följare till aktiva kunder

"Ska öka intresset för liveshoppingevent".

För två veckor sedan berättade vi om Bambusers nya livesändningsfunktion - att på ett verklighetstroget sätt "klistra in" valfri plats i bakgrunden på sitt livevideoshopping-event. På så sätt kan eventet utspela sig var som helst.

LÄS ÄVEN: De boostar e-handelstrenden med spelutveckling: ”Här för att stanna”

Annons

Nu kommer ytterligare en funktion från Bambuser. Den här gången är det ett multimedia-verktyg för sociala medier, en funktion som låter livevideoshopping-eventet att sändas på flera olika kanaler samtidigt. Till exempel på Facebook, Linkedin, Youtube, TikTok, Twitter, Twitch och Vimeo.

Sociala medier är en viktig del av varje marknadsföringsstrategi och det är fortfarande ett av de mest kraftfulla sätten att skapa och stärka kundrelationer, säger Maryam Ghahremani, vd för Bambuser, i ett pressmeddelande.

Enligt Bambuser kan företag, som väljer att sända sitt onlineevent på flera plattformar samtidigt, nå kunder som hänger på sociala medieplattformar och som vanligtvis inte besöker liveshoppingevent på företagets egna sajt.

Vi skapar en bro över företagens egna plattformar och sociala medier och på så sätt når man passiva följare och gör dem till aktiva kunder, detta ger varumärken och återförsäljare större effekt med ett liveshoppingevent, fortsätter Maryam Ghahremani.

Bambuser kommer att fortsätta addera plattformar att livesända på under resten av 2021. Målet med funktionen är också att öka intresset för liveshoppingevent och på så sätt öka trafiken till framtida sändningar.

Annons