Här är Bambusers nya live-tjänst: ”Är under enorm press”

"Utmanas av ett helt nytt konsumentbeteende".

Utbildning: Amazon Seller Fundamentals - ny onlinekurs den 11 maj. Läs mer här.

Bambuser tog Sveriges e-handlare med storm när de lanserade tjänsten livevideo-shopping. Företag som NA-KD, Caia Cosmetics, Stronger, Kjell & Company, Farfetch och Samsung blev snabbt trogna användare och kunder.

LÄS ÄVEN: Tog nya trenden till e-handeln – slår nytt förlustrekord

Annons

Nu lanserar Bambuser sin nya funktion In-store Solutions som främst är framtagen för de fysiska handlarna. Tjänsten ska hjälpa de fysiska aktörerna, som kan vara allt från detaljhandlare och köpcentrum till fastighetsägare, att bli en del av det digitala utrymmet.

När världen sakta öppnas upp igen efter lockdowns som infördes i samband med pandemin, kommer detaljhandlarna att utmanas av ett helt nytt konsumentbeteende. För att vinna tillbaka konsumenter som migrerade till onlineshoppingen, måste de bland annat göra om sina butikskoncept och bättre utnyttja teknik för att erbjuda olika upplevelser och aktiviteter som engagerar kunderna, säger Jesper Funck, Chief Product Officer på Bambuser, i ett pressmeddelande.

Vi ser fram emot att driva den utvecklingen med nya lösningar och göra det möjligt för företag att trivas i den nya digitala miljön.

Initiativet är ett steg i Bambusers samarbete med AMF Fastigheter, som nyligen ledde till att köpcentret Mood i Stockholm släppte en mode- och livsstilsserie via Bambusers livevideo-shopping-tjänst.

För att öka utvecklingen av nya tekniska lösningar speciellt riktade mot de fysiska aktörerna har Bambuser rekryterat Annelie Gullström. Hon lämnar AMF Fastigheter, där hon var chef för nya affärer och innovation, och blir en del av Bambuser från och med den 6 april.

I min nya roll hos Bambuser ser jag fram emot att hjälpa företag att dra nytta av den symbios som bolagets tjänster driver. Det är en spännande tid fylld av möjligheter och jag är glad att få vara en del av teamet som utvecklar lösningar som gör det möjligt för fler företag att trivas online, säger Annelie Gullström.

Annelie har varit en del av AMF i snart fem år. Hon har hjälpt företaget att hänga med i de snabba förändringarna i branschen, och varit en central del i Moods mode- och livsstilsserie. Annelie har dock mer erfarenhet av digital strategi och förändringsarbete än så. Under sina 20 år i branschen har hon jobbat med allt från konsumentbeteenden och detaljhandelstrender till ny teknologi.

Återförsäljare är under en enorm press just nu, de måste anpassa sig till branschens plötsliga digitala omvandling. När gränsen mellan online- och offlinehandel alltmer suddas ut är det absolut nödvändigt att de implementerar strategier som gör dessa utmaningar till en fördel, avslutar Annelie Gullström.

Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!