Här är e-handlarens nya butikssatsning: ”Lite extra”

Kids Brand Store växlar upp med nytt läge och större yta.

Kids Brand Store inledde sin satsning på fysiska butiker 2016 och har idag butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. 2017 slog e-handlaren upp portarna till sin butik på Emporia i Malmö och nu meddelar e-handlaren att man utökar butiksytan i gallerian.

Den större butiken mäter totalt 195 kvadratmeter och gör det möjligt för e-handlaren att satsa mer på sitt tjejsortiment. Men kommer även att agera som ett större skyltfönster för Emporias många danska besökare.

Annons

I butiken möter vi kunden där han eller hon befinner sig. Jag är glad över att utöka butiksytan och samtidigt flytta närmare det stråk på Emporia där tjejerna rör sig som vi nu satsar lite extra på, säger Jonas Nilsson, sälj- och inköpsansvarig på Kids Brands Store.

90 procent online

Kids Brand Store, som enligt sitt senaste redovisade bokslut för 2021 omsatte nästan 268 miljoner kronor, har cirka 90 procent av sin försäljning via e-handeln. Men man har också haft ett uttalat mål om att knyta ihop säcken med fysiska butiker.

De senaste åren har det däremot gått lite tyngre för Kids Brand Store, till viss del på grund av pandemin och under 2021 tvingades bolaget dra åt svångremmen. Bland annat genom att dra ner på personal, men även stänga ett antal butiker i Sverige och i Norge.

Annons