Morris Stockholm, som ägs av J.M Alcén Design, vill hitta tillbaka till sina forna glansdagar. Under 2020 har man fokuserat på att "hitta tillbaka till varumärkets rötter, samt förbereda organisationen för framtidens utmaningar och en stark tillväxt". Nu är också den sista pusselbiten på plats. Bolaget har nämligen tillsatt en ny vd. Valet föll på Adam Bradford som i dag är försäljningschef på Morris.
Han efterträder Nina Olufsen, som tillträdde som interim vd under förra året.
Vi har letat brett efter en bra kandidat under flera månader och har försökt hitta rätt person för den spännande resan som Morris står inför. Adam kom tillbaka till Morris i april 2020 och är den perfekta kandidaten med sin kärlek till varumärket, kunskapen om vår historia, en nära relation till våra kunder och inte minst ett fantastiskt driv för att ta oss framåt, säger Nina Olufsen i en kommentar.
Han tar över rollen i mars, medan Nina Olufsen tar plats som styrelseordförande i moderbolaget.
Det är en stor ära att få förtroendet att leda detta fina bolag som jag värnar så mycket om. Vi står ödmjuka inför effekterna av Covid-19, med utmaningar av stark karaktär. Men jag är övertygad om att Morris med sin starka produkt och varumärke tillsammans med sina duktiga partners kommer att nå nya höjder av framgång framöver, säger Adam Bradford.