Har vuxit med 300 procent – nu ska de flyga ännu högre med ny vd

"Vill satsa målmedvetet och långsiktigt".

Efter att ha etablerat tjänsten Early Bird på e-handelsmarknaden ska nu MTD (Morgontidig distribution) utöka satsningen ytterligare. Både volym och omsättning har vuxit med över 300 procent sedan våren 2019 och nu ska såväl den befintliga tjänsten utvecklas, samt nya tjänster etableras.

I samma veva sker ett vd-skifte på MTD. Rickard Lagesson lämnar både posten och bolaget och in i hans ställe kommer Pelle Lönn, som varit affärsansvarig på Early Bird.

Annons

Jag är tacksam över att få möjligheten att fortsätta resan med att utveckla e-handel tillsammans med våra distributionsbolag och deras ägare. Sveriges mediehus är generellt stabila, lönsamma och viktiga för samhället. De vill satsa målmedvetet och långsiktigt, vilket ger oss en stabil bas för hög tillväxt under de närmaste åren, säger Pelle Lönn i en kommentar.

Han har tidigare erfarenhet från seniora roller inom MTD, Premo, City Mail och Bonnier News och beskrivs ha ett stort kontaktnät.

Vi är glada över att Pelle tackat ja till att axla ansvaret som vd. Som tidigare marknads-och produktansvarig för Early Bird har han varit synnerligen viktig för MTD:s fantastiska tillväxt de senaste åren. Pelles stora erfarenhet, tillsammans med hans övriga kvalifikationer, gör honom till den självklara ledaren i det framtida MTD, säger Lennart Foss, styrelseordförande i MTD.

Annons