Hårbutiken får ny vd: “Ett fantastiskt svenskt varumärke”

"En viktig del i strategin att bli den ledande aktören på marknaden".

Skandinaviens ledande onlineaktör inom löshår får nu en ny vd. Man plockar henne direkt ifrån H&M-gruppen, där hon har varit affärsutvecklingschef.

Jenny Hansell blir den som ska leda Rapunzel of Sweden framöver och hon börjar på sitt nya jobb nu på måndag, den 20 april.

Annons

Rapunzel of Sweden är ett fantastiskt svenskt varumärke med internationell närvaro och kvalitativa hårprodukter. Jag är otroligt glad att bli en del av Rapunzel-teamet och jag är djupt imponerad över vad bolaget uppnått sedan start, både vad gäller digital närvaro, de egna salongerna och produktutveckling. Nu ser jag verkligen fram emot att starta igång arbetet med att leda nästa kapitel för Rapunzel of Sweden, säger Jenny Hansell i ett pressmeddelande.

Jenny Hansell har bland annat varit med och lanserat varumärket Afound hos H&M. Hon ska ha en lång erfarenhet av digital transformation, e-handel och omnichannel bakom sig.

Jenny har från sina år inom H&M erfarenhet av strategi och affärsutveckling kombinerat med ett starkt genomförandefokus. Dessutom är hon van att driva förändringsprocesser utifrån kundinsikter. Att hon därtill är en person med mycket energi som skapar ett starkt ledarskap med framåtanda, gör Jenny till en viktig del i Rapunzel of Swedens strategi för att bli den ledande löshårsaktören på marknaden, säger Arthur Engel, styrelseordförande, Rapunzel of Sweden.

Annons