Hennes succébolag lockar kapital – backas av tunga e-handelsprofiler

Ska få fart på resan mot 100 miljoner.

Linn Herbertsson, som från början gjorde sig känd som influencer och bloggare, driver sedan ett par år tillbaka e-handelsföretaget Organista. Bolaget säljer olika typer av organiseringsprodukter, bland annat en form av sorteringspåsar som ska göra resväskan lättare att hitta i.

En utmanande produkt i dessa tider - men trots det har försäljningen gått bra. Tidigare i år stod det klart att Organista kom upp i en omsättning på två miljoner kronor 2020 och dessutom levererade ett positivt resultat.

Annons

I samma veva stod det klart att Linn Herbertsson var på jakt efter investerare för att kunna ta nästa steg i företagets utveckling.

LÄS ÄVEN: Organista krossade 2 miljoner - nu "dejtar" hon investerare

Går in med 5 miljoner

Nu har hon fått fyra investerare ombord. Och det är inte vilka investerare som helst, utan personer som är minst sagt välkända i e-handelskretsar. Det handlar om Desenios vd Fredrik Palm och Alva Linen-grundaren Alexander Hars, samt Patrik Hedelin och Magnus Wiberg från investmentbolaget eEquity.

Vi strävar efter att komma upp i en omsättning 100 miljoner inom de närmsta åren och med den kompetens jag får in i bolaget nu så hoppas jag att vi når dit ännu fortare, säger Linn Herbertsson, i ett pressmeddelande.

Kvartettens samlade investering var på fem miljoner kronor.

Det känns fantastiskt att få stötta e-handelsentreprenörer i att förverkliga sina drömmar! Jag tror på entreprenören, Linn, och är väldigt imponerad av hur långt hon har kommit helt på egen hand. Jag ser dessutom ett tydligt behov på marknaden och långsiktigt på organiserings-trenden, säger Alexander Hars till Ehandel.

Annons