Search
Close this search box.
ANNONS

Heta trenden i e-handeln - kategorin rusar: "Naturligt"

appar
Produkter till kรถket och hemmamys trendar
Ehandel/Istock
David Gustavsson
david@ehandel.se

Dela artikeln:

Mรฅnga vill bjuda hem vรคnner istรคllet fรถr att kรคka ute.

ANNONS

Klarna รคr hรคr med sin รฅrliga rapport The Checkout. Den bygger pรฅ data om produkter som ofta hamnar i varukorgen.

En tydlig trend รคr att svenskarna satsar allt mer pรฅ middagsbjudningar och hemmamys i lรฅgkonjunkturen. Och dรคrmed ocksรฅ pรฅ produkter som matchar dessa aktiviteter. Det kan exempelvis rรถra sig om dukningsdetaljer, drinktillbehรถr โ€“ och hemmabio-utrustning.

Trenden kallas fรถr โ€Host with the Mostโ€.

ร–kade kostnader gรถr att mรฅnga har mindre att spendera pรฅ dyra nรถjes- och utekvรคllar. Dรฅ blir det naturligt att hitta andra sรคtt att skapa minnesvรคrda sociala upplevelserย inom budget, vilket mรฅnga nu gรถr genom att bjuda hem vรคnner och familj till sรฅvรคl hemmabio som drinkkvรคllar eller varfรถr inte vรฅffelfika lagom till vรฅffeldagen, kommenterar Karin Haglund, Klarnas expert pรฅ konsumentbeteende.

Flaskรถppnare รคr hett!

I listan รถver trendande โ€Host with the mostโ€-produkter hittar vi de produkter, vars frekvens i varukorgen har รถkat mest. Men รถkningarna baseras pรฅ olika mรฅnader, efter januari som รคr jรคmfรถrelsemรฅnaden, under 2023. Klarna vรคljer dock รคndรฅ att beskriva รถkningarna en talande trend fรถr vรฅr samtid. Du hittar listan nedan.

Tio trendande โ€œHost with the Mostโ€-produkter i Sverige (under specifika mรฅnader 2023 jรคmfรถrt med januari samma รฅr):

  • Flaskรถppnare (+121 % i maj)
  • Champagneglas (+160% i maj)
  • Korkskruv (+41% i maj)
  • Essentiella oljor (184% i augusti)
  • Sugrรถr i glas (+375% i augusti)
  • Ishink (+115 i juli)
  • Lรฅnga ljus (+89% i maj)
  • Minikyl (+97% i juni)
  • Smart Frame-TV (+173% i augusti)
  • Fairy lights (+105% i augusti)

Dela artikeln: