H&M-ägda modeaktören lanserar digital flaggskeppsbutik i Kina

"En fantastisk möjlighet för oss".

Stockholmsbaserade Arket slår upp de digitala portarna till en ny flaggskeppsbutik på Alibabas e-handelsplattform Tmall i augusti. Ganska exakt tre år efter att Arket först lanserades. Det blir modeaktörens första expansion utanför Europa.

Vi har redan en stark målgrupp i Kina och ser fram emot att utveckla ett ännu närmare förhållande till de kreativa grupperingarna där. Samarbetet med Tmall är en fantastisk möjlighet för oss att träffa nya kunder, och vi är glada över att vi kan bygga en butikupplevelse som samlar alla olika aspekter av vårt varumärke på ett nytt sätt, säger Pernilla Wohlfahrt, vd på Arket, i ett pressmeddelande.

Annons

"Erkännande i hela Europa"

Arket har i dag 20 butiker i bland annat Köpenhamn, Amsterdam, London och Berlin, samt en internationell e-handel.

Tmall är stolta att kunna välkomna och presentera Arket för en ny värld av kunder. Arket har etablerat sig som en destination för hållbart mode och fått erkännande i hela Europa för sina typiska nordiska mönster, säger Mike Hu, Alibaba Group Vice President, Tmall Bussiness Group-TM Fashion & FMCG.

Annons