H&M ger sig in i Metaverse: “Allt mer tid i digitala världar”

"Nya sätt att interagera med våra kunder."

Modejätten H&M tar sig nu an det så kallade metaverse. Företaget vill uppenbarligen fånga upp den nya generationen och var gör man det bäst? I datorspelet Roblox förstås, som även kan avnjutas i tre uppslukande dimensioner.

Människor som handlar och bär H&M-plagg och accessoarer spenderar allt mer tid i virtuella utrymmen och digitala världar, säger Linda Li, chef för Customer Activation hos H&M.

Annons

Nu ska H&M exponera sitt varumärke i Roblox via upplevelsen Loooptopia, som modemärket tagit fram tillsammans med studion Dubit.

Loooptopia Experience i Roblox gör det nu möjligt för oss att utforska nya sätt att interagera med våra nuvarande och nya kunder på de platser de älskar att vara på, både online och offline, säger Linda Li.

Det handlar alltså om en separat virtuell värld i Roblox som bjuder på olika upplevelser och minispel, i vilka H&M kan exponera och visa upp produkter. Användarna ska kunna leka modedesigner i den virtuella världen och det ska vara ett stort fokus på hållbarhet.

Under de kommande åren kommer H&M att fortsätta att utforska denna snabbt växande bredd av virtuella och förstärkta verkligheter, säger Linda Li.

Annons