ANNONS

H&M-gruppens plattform läggs ner

"Inte nått lönsamhet som krävts".

Det har gått fyra år sedan klädjätten H&M-gruppen meddelade att de klev in som investerare i den digitala plattformen Creator Studio. Visionen var att öppna upp bolagets globala logistik- och produktionskedja för externa aktörer genom en renodlad B2B-satsning. Genom tjänsten skulle företag och kreatörer få tillgång till ”print on demand” med en infrastruktur som spände över hela världen, från produktutveckling till orderhantering. Tjänsten beskrevs som en möjlighet för användarna att skala upp sin försäljning av profilprodukter utan att behöva hantera eget fysiskt lager eller leveranser. Men nu har beslutet fattats att avveckla satsningen helt. Plattformen stänger ner och befintliga kunder uppmanas nu att agera innan systemet släcks för gott. Det var Habit först med att rapportera.

ANNONS
ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se