H&M och e-handlaren har kärat ner sig: ”Första kyssen”

"Det är ärofyllt".

Estrid, som säljer hippa rakhyvlar, och H&M har blivit "kära". De omfamnar i alla fall varandra nu – och släpper en gemensam limiterad produkt. Detta har resulterat i ett kärleksbarn i form av varumärket Bisou.

Bisou, franska för ordet kyss, representerar den första kyssen mellan Estrid och H&M Beauty och är en symbol för det blomstrande förhållandet mellan de två varumärkena, skriver bolagen i ett pressmeddelande.

Annons

"För första gången någonsin"

Vad är det då frågan om för produkt? Jo, det rör sig om en Estrid-rakhyvel förstås. Och den har en specifik färg. Den är nämligen H&M-röd, alltså har samma färg som klädjättens logga. Den säljs även tillsammans med ett matchande resefodral.

För första gången någonsin lanserar vi en produkt tillsammans med ett annat varumärke. Spänningen inför denna lansering påminner om allt det som Bisou står för. Och det är ärofyllt att få göra detta med en så etablerad aktör som H&M Beauty. Det är också en värdefull möjlighet att bygga vidare på vår långvariga relation med H&M Beauty, som var Estrids första återförsäljare, kommenterar Gillian Birrell, Head of B2B, Estrid.

Bisou säljs via sektionen H&M Beauty, i både fysiska butiker och online, på följande marknader: Sverige, Norge och Danmark. Men rakhyveln hittas också hos H&M Beauty i Tyskland och Italien. Lanseringen går av stapeln den 27 juli.

Annons