H&M växer i Sydkorea: ”Kommer göra vårt bästa”

Expanderar både med H&M och H&M Home.

Nu har modejätten H&M tagit plats på den populära marknadsplatsen SSG.com, Shinsegae Groups, i Sydkorea. H&M har funnits på marknaden sedan 2010 då man slog upp dörrarna till sin första fysiska butik i landet och 2016 lanserades H&M:s egna e-handel lokalt.

LÄS ÄVEN: Svenskarnas succé på supermarknaden Sydkorea

Annons

Vi är mycket glada över vårt samarbete med Shinsegae Group, och att vi kan lansera H&M och H&M Home på SSG.com. Nu är H&M ännu mer tillgängligt för alla kunder i Sydkorea tack vare marknadsplatsen som kompletterar vårt befintliga butiksnät och vår digitala butik, säger Niklas Nummela, landschef för H&M Sydkorea, i ett pressmeddelande.

Tanken är att nu stärka modeföretagets position ytterligare i Sydkorea via SSG, samtidigt som man når fler kunder och möter dem där de gillar att shoppa. Företaget släpper både H&M:s klädavdelning och H&M Home på marknadsplatsen.

För att vi ska kunna erbjuda ett brett utbud av produkter, har vi valt att samarbeta med H&M. Nu har vi öppnat en officiell H&M-butik på SSG.com och vi kommer att göra vårt bästa för att tillhandahålla en anpassad plattform som passar varumärkesbilden för internationella modeföretag, säger Nohyun Myung, Trend-produktchef för SSG.com.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!