Nรคr Isabel Marant-kollektionen lanserades i torsdags i fรถrra veckan blev det minst sagt struligt. Kollektionen slรคpptes i utvalda fysiska butiker pรฅ samtliga marknader och pรฅ nio av klรคdjรคttens nรคtmarknader.
Intresset var som vanligt stort nรคr det gรคller liknande samarbeten och mรฅnga av de mer populรคra varorna tog slut redan under den fรถrsta lanseringsdagen. Nรฅgot som ledde till att kunder som lagt en bestรคllning fick reda pรฅ att varan var slut. Fast inte fรถrrรคn efter att pengar dragits frรฅn kontot.
โ Tyvรคrr verkar det som ett fรฅtal kunder, i USA samt Storbritannien, dรคr trycket pรฅ hemsidan varit extra stort, har haft problem nรคr det gรคller bestรคllningar via mailorder, och det รคr vi sรฅklart vรคldigt ledsna รถver. Det rรถr sig som sagt var om ett fรฅtal kunder, och vi ser nu รถver hur vi kan รฅtgรคrda det sรฅ att detta inte intrรคffar i framtiden, skriver presschefen Camilla Emilsson i en kommentar till Nyhetsbyrรฅn Direkt.
Enormt tryck pรฅ sajten
De stรถrst problem ska ha uppstรฅtt pรฅ den amerikanska e-handelssajten som lanserades tidigare i รฅr, men รคven kunder i Storbritannien ska ha drabbats. Det som upprรถrt mest รคr att kunder fรฅtt en bekrรคftelse pรฅ att kรถpet genomfรถrts och att pengarna dragits frรฅn deras konto.
Fรถrst flera dagar senare har de fรฅtt reda pรฅ att varan รคr slut i lager och att H&M endast kan erbjuda en รฅterbetalning. Men mรฅnga har รคven klagat pรฅ att klรคdkedjans e-handelssajter inte klarat av den kundtillstrรถmning som skedde i samband med lanseringen. Och pรฅ Twitter har en hel del shoppare luftat sitt missnรถje.
Men H&M sjรคlva verkar ganska nรถjda med hur det hela fortlรถpt.
โ รven om det varit ett hรฅrt tryck pรฅ hemsidan, och vissa kunder har fรฅtt vรคnta i kรถ fรถr att bli inslรคppta och kunna handla, sรฅ har det pรฅ det stora hela fortlรถpt vรคldigt bra, fortsรคtter Camilla Emilsson.
ย
Vissa nรคtshoppare mรถttes av ovanstรฅende meddelande
Kรคlla: Yahoo Lifestyle