H&M:s märken erövrar nästa marknad: “Stor efterfrågan”

"Viktig marknad som har stor potential".

Modejätten H&M meddelade i slutet av förra veckan att en storsatsning i Ryssland är att vänta denna höst. Företaget ska ta fem av sina varumärken, COS, Weekday, Monki , & Other Stories och Arket, till landet i öst.

H&M finns förstås redan i Ryssland, sedan 2015, men nu tar man alltså och skyfflar in fler av sina varumärken i landet via deras egna försäljningskanaler.

Annons

Ryssland är en intressant och viktig marknad som har stor potential. Vi har upplevt en stor efterfrågan från hängivna fans av COS, Weekday, Monki, & Other Stories och ARKET i Ryssland och är glada över att snart kunna erbjuda dem möjligheten att handla från varumärkenas onlinebutiker, säger Anna Attemark, Head of Portfolio Brands H&M Group.

Under detta året har H&M rullat ut sina varumärkes onlinebutiker på flera marknader i Europa och efter Ryssland så ska Schweiz stå på tur.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!