Höga prognoser: “På måndagen såg vi att de skulle krossas”

700 000 leveranser.

TPL-företaget Dreamlogistics är kända för att satsa hårt på Black Friday. Företagets vd Jonas Ahlgren byter själv titel till ”Commander in Chief of the Black Friday Army” och det har tidigare bjudits på DJ på lagret för lagerarbetarna.

LÄS ÄVEN: E-handelslager tog in DJ för att lösa Black Friday-ruschen

Annons

Företaget vet alltså vad Black Friday innebär och i år ska man återigen ha förberett sig väl. Men trots “riktigt höga prognoser” så visade det sig återigen inte reflektera e-handelns galna tillväxt.

Vi hade förberett oss för riktigt höga prognoser men redan på måndagen den 23:e november kunde vi se att de skulle krossas, säger Jonas Ahlgren.

Logistikföretaget fick se antal leveranser öka med 80 procent under november. Totalt skickade man ut 700 000 order under förra månaden. Som mest fick man in 6 order i sekunden och man tog in närmare 350 extra anställda för att klara av det höga trycket.

Då handlar det inte bara om logistik med utskick av ordrar utan även om intern logistik så som parkeringsplatser, extra bussar och lunchtider som ska fungera, skriver företaget.

Även om Black Friday nu är över, och Jonas Ahlgren återigen titulerar sig vd, så ska ordertrycket fortsätta in i december. Hela företaget ligger nu på en tillväxt på 40 procent jämfört med i fjol.

Jag är så oerhört stolt över mina medarbetare som lyckats leverera så långt över prognos samtidigt som jag gläds med våra kunder för deras fantastiska försäljning, säger Jonas Ahlgren.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!