Hon blir global chef: ”Ska vässa upplevelsen i alla kanaler”

"En nyckelroll".

I september 2019 rekryterades Linda Olsson in som marknads- och strategichef hos Lindex, och idag är hon operativt ansvarig för kedjans marknadsavdelning. Nu har hon utsetts till global marknadsdirektör, samt fått en plats i bolagets koncernledning.

LÄS ÄVEN: Kritik mot Lindex efter tuttkaos: ”Melonbröst supportar ni inte”

Annons

Linda har lång erfarenhet inom strategi- och varumärkesarbete. Innan hon kom till Lindex arbetade hon bland annat på den globala mediebyrån Carat. Modeföretaget beskriver henne som "en engagerad och driven ledare".

Med sin gedigna bakgrund inom marknadsföring och varumärkespositionering kommer Linda att ha en nyckelroll i Lindex fortsatta utveckling som globalt modeföretag, och vara drivande i att stärka Lindex varumärke och vässa kundupplevelsen i alla kanaler, säger Susanne Ehnbåge, vd för Lindex, i ett pressmeddelande.

Hon tillträder sin nya tjänst den första mars.

Lindex har alltid varit ett varumärke som legat mig varmt om hjärtat, både som kund och professionellt, säger Linda Olsson.

Jag ser verkligen fram emot att få fortsätta arbeta tillsammans med detta talangfulla team och utveckla Lindex som ett starkt globalt varumärke.

Annons