Hon gick tillbaka till Specsavers – som ny marknadschef

"Mot nya framgångar".

Det blir ett nygammalt namn som tar över som marknadschef hos Specsavers. Maria Alexandersson vänder tillbaka till bolaget, där hon innehaft flera ledande roller inom marknadsföring.

Jag är mycket glad över att välkomna Maria Alexandersson åter till Specsavers. Hon blir nu viktig i vårt arbete med att bygga Specsavers varumärkesstrategi. Med hennes samlade erfarenheter och kompetens tillsätter vi detta uppdrag att leda vår marknadskommunikation mot nya framgångar, säger Marita Bertilson, vd på Specsavers Sverige, i ett pressmeddelande.

Annons

Nu närmast kommer hon däremot från rollen som marknadschef hos Wolters Kluwer Sverige. Och utöver Specsavers har hon även erfarenhet från att ha jobbat med marknadsföring hos Abba Seafood.

Specsavers är ett starkt varumärke med stor potential. Jag ser mycket fram emot att vara delaktig i bolagets kommande framgångar tillsammans med mina nya kollegor, säger Maria Alexandersson om sin nya roll.

Hon tillträdde tjänsten i slutet av mars.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!