Hon ska driva pangtillväxt för Elly Pistol – tar över som VD

"Kunderna vill ta ställning".

Elly Pistol, varumärket och e-handlaren som specialiserat sig på street- och activewear, har rekryterat en ny vd. Det blir Leila Kloo, som närmast kommer från rollen som e-handelschef på smyckesföretaget Edblad & Co. Hon tillträder som vd i augusti och efterträder Peter Lerenius.

Jag har haft fantastiska år på Edblad och Iduna där jag både byggt upp och skalat e-handeln i bolagen. Med dessa erfarenheter är jag redo att ta mig an ett nytt uppdrag i ett renodlat e-handelsbolag med enorm potential framåt. Elly Pistol triggar mig av två anledningar, det är ett kaxigt och värderingsdrivet företag som sticker ut i modebranschen, samt att bolaget befinner sig exakt i den fas jag älskar, precis på tröskeln till en mycket kraftig tillväxt, säger Leila Kloo i ett pressmeddelande.

Annons

Hon har även erfarenhet från rollen som e-handelschef på Iduna, som äger både Guldfynd och Hallbergs Guld. I det nya uppdraget ska hon driva tillväxt och geografisk expansion, skriver bolaget.

Segmentet Elly Pistol verkar i är i ropet och därmed också konkurrensutsatt med många stora och starka spelare, men där Elly Pistol är unika i att lyfta in budskap i kollektionerna. Nästa generation vill ha mer än ett par snygga tights. Kunderna vill ta ställning och driva empowerment, säger Leila Kloo.

Elly Pistols styrelseordförande, Catharina Schröder, är mycket nöjd med nyförvärvet.

Leila har varit med på kraftfulla tillväxtresor och tagit bolag från några få miljoner i e-handelsomsättning till mångmiljonbelopp. Förutom att hon har relevanta erfarenheter med sig har hon även de personliga egenskaperna som kommer att vara avgörande för Elly Pistols fortsatta tillväxt, säger hon.

Annons