Hon ska erövra branschen – och göra den hållbar: ”Stolta”

"Det är en spännande tid".

Smyckesbranschen ska bli mer hållbar, om Susanna Falken får bestämma. Med blicken fäst på just den målsättningen grundade hon Susanna Falken Jewellery, som hon nu driver som vd.

Nu har varumärket öppnat sin e-handel och expanderat från försäljning till företag till att även sälja till konsumenter. Tillsammans med en SEO-satsning, som ökat trafiken med över 1 200 procent, har man fått fart på försäljningen som nått en kvarts miljon kronor.

Annons

Det är en spännande tid för Susanna Falken Jewellery. Genom e-handeln har vi kunnat nå ut till många nya kunder och dela vår passion för hållbart och etiskt producerade smycken nyligen har vi kommit in hos bland annat Wolt och Foodora, säger Susanna Falken.

Och hon kan sina smycken. Det råkar nämligen ligga familjen varmt om hjärtat. Här finns grundare av Albrekts Guld, som även köpt både Guldfynd och Hallbergs Guld.

Själv började hon hos Albrekts Guld redan som 8-åring för att slutligen arbeta på diamant- och produktsidan hos familjens företag och varumärken.

"Hoppas kunna göra skillnad"

Målsättningen är alltså att göra branschen mer hållbar och vägen dit går genom att förbättra konsumentupplysning och etablera en "hypoallergen" standard för smycken. Smyckena har både testats och godkänts av forskningsinsitutet Rise och samtliga testresultat är tillgängliga för alla att se.

Vi är stolta över att kunna erbjuda smycken från säkra och etiska material som medicinskt titan och kirurgiskt stål 316L. Genom att vara transparenta och noggranna i vårt arbete, hoppas vi kunna göra en skillnad i smyckesbranschen.

Bolagets senaste kollektion ska alltså vara både allergivänlig och skonsam mot huden.

Vår ambition är inte bara att skapa smycken som du ser fantastisk ut i, för oss är det viktigt att du även kan bära dem med en känsla av välbefinnande och självsäkerhet, avslutar Susanna Falken.

Annons
Annons