Hon ska få ut Ellos varumärken på världens marknadsplatser

Del av större marknadsplatssatsning.

E-handelsjätten Ellos Group har anställt en ny affärsutvecklingschef som ska se över utveckling och implementering av koncernens försäljningsstrategi för externa marknadsplatser. Den som fått jobbet är Alexandra Dornérus som närmast varit Head of Digital Sales hos skojätten Nilson Group. Innan dess har hon även jobbat för e-handelsleverantören Avensia.

Vi välkomnar Alexandra Dornérus till den nya rollen hos oss. Genom Alexandra får nu Ellos Group tillgång till en engagerad och driven person med stor affärsmässighet och förmåga att utveckla koncernen ytterligare genom strategiska försäljningssamarbeten, säger Hans Ohlsson, vad för Ellos Group, i ett pressutskick.

Annons

För de som missat vår spännande helgläsning “Så känner vi för att sälja på Amazon.se” så kan vi meddela att Ellos Group redan säljer sina egna varumärken på andra marknadsplatser, bland annat hos CDON och Westwing.

"Nya kanaler och nya marknader"

Nu ska man uppenbarligen utöka denna satsning med hjälp av Alexandra Dornérus.

Jag ser fram emot att bli en del av Nordens främsta e-handlare och att ytterligare utveckla erbjudandet. Ellos Group har en fantastisk och omfattande portfölj med egna varumärken som har stor potential för aktivering i fler försäljningskanaler. Vi kommer attrahera nya kunder i nya kanaler och på nya marknader, säger Alexandra Dornérus och tillägger:

Fokus blir initialt att vidareutveckla de redan etablerade samarbetena och lyfta de kanaler som nyligen aktiverats, i och med detta ska vi säkra effektiva arbetsprocesser och rutiner som banar väg för lönsamma affärer. Jag är helt övertygad om att koncernens redan bevisade förändringsförmåga och nyfikenhet kommer leverera fortsatt tillväxt.

Alexandra Dornérus tillträder sina nya roll den 1 oktober och kommer att rapportera direkt till Hans Ohlsson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!