Den globala sportjätten Under Armour har hämtat in en ny vd. Bolaget som omsätter runt 5,5 miljarder dollar har rekryterat Stephanie Linnartz som ny CEO.
Stephanie ska idag vara vd för hotellkedjan Marriott International, hon kommer alltså från en helt annan bransch.
Under Armour valde någon utanför branschen vilket är lite ovanligt, säger analytikern David Swartz till Reuters.
"Betydande transformationsprogram"
Sportjätten hoppas nu att Stephanie Linnartz kan lyfta företagets e-handel till nya nivåer. På Marriott har hon haft hand om en rad områden och bland dessa finner vi e-handel och digital transformation.
Hon leder för närvarande ett betydande digitalt transformationsprogram för att leverera en bättre kundupplevelse, öka intäkterna och stödja en effektivare verksamhet, skriver Under Armour om hennes nuvarande roll.
"Leda företaget in i nästa kapitel"
Stephanie Linnartz kliver in i sin nya roll den 27 februari nästa år, och verkar vara taggad för uppgiften.
Under Armour är ett ikoniskt varumärke med stora möjlighet framför sig. Jag är fast besluten att skapa tillväxt samtidigt som jag bibehåller operativ excellens. Jag ser fram emot att gå med i det otroliga UA-teamet och leda detta fantastiska företag in i nästa kapitel, säger hon i en kommentar.