Hon ska ta Kronans digitala affär till nya höjder: ”Helt ny bransch”

Ska leda kedjans varumärkesarbete i digitala kanaler.

Kronans Apotek meddelar idag att man gjort en nyrekrytering till apoteksteamet, som numera också inkluderar Apoteksgruppen. In kommer Hanna Berglund som från och med i juni kommer att axla rollen som head of brand & creative.

Sammanslagningen mellan Kronans Apotek och Apoteksgruppen inleddes våren 2022, och redan då pratade man om ett större fokus på det nya bolagets e-handel. Och här kommer Hanna att spela en nyckelroll.

Annons

Hanna har en klockren bakgrund för uppdraget och kommer med en bred erfarenhet som kommer stärka upp teamet och vårt varumärke ytterligare, för att kunna utmana apoteksbranschen, säger Tobias Karlsson, marknad- & kommunikationsdirektör på Kronans Apotek.

Helt ny bransch

Hanna Berglund kommer närmast från rollen som marknadschef hos El Taco Truck. Hon har även ett förflutet från Max Burgers och Lidl Sverige och beskrivs ha längre erfarenhet av marknadsarbete, varumärkespositionering, kampanjbyggande och medieplanering.

På Kronans Apotek kommer Hanna att leda varumärkesarbetet, samt extern marknad- och kampanjkommunikation. Både i de fysiska apoteken och i de digitala kanalerna.

Det känns fantastiskt att få bli en del av Kronans Apotek i just detta skede – ett starkt varumärke och två briljanta bolag som blir ett. Det känns också väldigt spännande att kliva in i en för mig helt ny bransch, säger Hanna Berglund i en kommentar.

Annons