Hon ska utveckla e-handlarens varumärke – på resan ut i världen

“Oerhört spännande”.

E-handlaren Cellbes, som i fjol sålde kläder för 620 miljoner kronor, rapporterar nu att man fått en ny Creative Director. Rekryteringen sägs vara en del av bolagets satsning på internationell expansion.

Cellbes nya varumärkeschef blir Ulrika Sjövall, som närmast kommer från Home of ESS där hon var Creative Director. Hon har även en bakgrund från Ellos där hon arbetade som designchef i 10 år.

Annons

Där var hon med och förflyttade varumärket från traditionell postorder till en uppdaterad e-handelsdestination, skriver Cellbes i ett utskick.

Ulrika Sjövall ser fram emot utmaningarna hos ett företag i stark expansion.

Det känns oerhört spännande att få vara med och föra Cellbes of Swedens starka varumärke mot nya höjder. Bolaget är i ett starkt expansivt skede och jag är glad att få vara med och leda det kreativa arbetet tillsammans med teamet och skapa ett ännu attraktivare erbjudande för kunden, säger Ulrika Sjövall, ny Brand & Creative Director på Cellbes.

Mimi Darin, CCO på Cellbes, talar samtidigt varmt om sin nya kollega.

Ulrika har den rätta bakgrunden för att ta Cellbes of Sweden vidare på vår globala resa. Hennes erfarenhet av att leda varumärkesarbete och kreativa processer är precis vad vi behöver i vårt fortsatt förändringsarbete. Ulrika är en mycket uppskattad ledare med stor ödmjukhet och har rätt egenskaper för att leda teamet på en fortsatt spännande tillväxtresa, säger Mimi Darin.

Annons