Hon utmanar marknaden: ”Ska besegra posterjättar som Desenio”

"Tar avstånd från svinn".

Influencern och entreprenören Michaela Forni lanserar en ny satsning. Många kopplar kanske ihop hennes namn med plattformen Baby Journey, som lanserades i slutet av 2020. Men nu slår hon upp dörrarna till den färska e-handelsbutiken Hello Tint, som enligt Michaela och hennes team, ska "revolutionera barnposter-marknaden".

Jag tror att vi med vår unika designstudio och kreativa höjd kommer att kunna ge marknadsledarna en match, säger Michaela Forni i ett pressmeddelande.

Annons

Företaget menar att postermarknaden - trots stora framgångar - länge har stått stilla i Sverige. Bakom e-handelssatsningen står samma team som tagit fram gravid- och småbarnsappen Baby Journey, och det var den här gruppen som "tog saken i egna händer" och fyllde hålet på marknaden.

Hello Tint går in med visionen att besegra posterjättar som Desenio, skriver företaget.

Det som, enligt företaget, gör Hello Tint unika är möjligheten att personifiera varje poster med hjälp av den nyutvecklade plattformen. Något som också bidrar till att man endast kommer att trycka de produkter som kunderna köper, och på så sätt inte producera posters i onödan.

Detta är ett sätt att helt ta avstånd från svinn och på så sätt värna om vår planet.

Av ovan nämnd anledning har Hello Tint även valt att samarbeta med ett svanenmärkt tryckeri i södra Sverige.

Annons