Det svenska företaget Houdini, som bland annat tillverkar hållbara funktionskläder i outdoor-segmentet, ska satsa på en helt ny e-handelsplattform. Outdoor-företaget har anlitat byrån Cloud Nine som med hjälp av e-handelsplattformen Litium ska ta fram en ny global e-handel.
- Vi har stora planer med vår digitala satsning och ser det här som en start på ett långsiktigt projekt. Det blir en kraftfull plattform för oss att nå ut med våra budskap och utforska framtidens sätt att konsumera, säger Lina Skoglund, e-handelschef på Houdini Sportswear, i ett pressmeddelande.
"Ambitiöst bolag med hållbarhetsfokus"
Satsningen ska i första hand innefatta försäljning mot konsument (B2C) och Litium är förstås glada över valet av plattform.
- Houdini är ett ambitiöst bolag med starkt hållbarhetsfokus och vi ser verkligen fram emot att få vara del av deras satsning internationellt, säger Henrik Lundin, vd på Litium.
Något datum för nylanseringen av Houdinis e-handel delges inte, men planen är att företaget ska växa sin digitala närvaro framöver.