Nu förvärvar Hubso 66,6 procent av aktierna i Per Lei Sweden AB, ett ögon- och ögonbrynsvarumärke, för 1,5 miljoner kronor.
Varumärket lanserades för cirka ett år sedan och drivs av grundaren Jacklin Halef, som ska ha "stor erfarenhet och renommé kring både ögon- och ögonfransprodukter". Försäljningen sker via egen e-handel och via online-återförsäljare som bland annat Lyko. Produkterna finns även hos över 30 skönhetssalonger i Sverige.
Enligt årsrapporten hos Bolagsverket, som börjar 19 mars 2020 och sträcker sig till sista december, omsatte Per Lei Sweden 196 000 kronor i fjol. Samtidigt som man gjorde en förlust på 305 000 kronor.
Jag har följt Jacklin och hennes resa som entreprenör under flera år och nu senast med Per Lei, säger Josefine Abrahamsson, vd för Hubso, i ett pressmeddelande.
Per Lei passar helt rätt in hos Hubso och har flera starka nyckeltal för e-handel, såsom goda marginaler, låg returgrad och stark potential för sociala medier.
Hubso har hittills gjort sig känd för att främst hjälpa influencers skapa e-handelsvarumärken, och idag står man bakom flera framgångsrika influencer-drivna detaljhandelsföretag. Bland annat Alice Stenlöfs varumärke A-Dsgn, Linn Ahlborgs LXA the label och Rebecca Stella Beauty.
Men nu meddelar Hubso att man ser stor potential i att vara den givna huben för entreprenörer och kreatörer "som vill accelerera utvecklingen och tillväxten av sina företag/produkter". Med andra ord vill Hubso inte låsa sig till att endast hjälpa influencers.
Det känns fantastiskt spännande och kul, och helt rätt att ingå ett partnerskap med Hubso. Vi kompletterar varandras kompetenser och erfarenheter. Med gemensamma krafter och betydande resurser kan vi nu ta varumärket till nya höjder, säger Jacklin Halef.
Efter att förvärvet gått i lås blir Hubso majoritetsägare av sminkvarumärket och Per Lei blir därefter dotterbolag till Hubso. Framåt ska parterna gemensamt "ta fram finansiella mål, visioner och marknadsstrategier".