Search
Close this search box.
ANNONS

Hur Ellos jobbar med Sociala medier

Hur Ellos jobbar med Sociala medier
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

ANNONS

Computer Sweden har intervjuat Ellos om hur de jobbar med sociala medier. I artikeln framgรฅr det att de frรคmst satsar pรฅ Facebook dรฅ det รคr den sida som driver mest trafik till butiken. Mathias Ekstrรถm, marknadsplanschef hos Ellos, berรคttar hur de lever pรฅ feedback ochย gillar all respons ifrรฅn kunder, bรฅde negativ och positiv. De som รคr negativt instรคllda och sedan blir omvรคnda sรคgsย vara mer trogna som kunder รคn de som frรฅn bรถrjan har en positiv instรคllning.

โ€“ Missnรถjda kunder som fรฅr svar frรฅn oss och blir nรถjda, รคr mycket mer lojala รคn dem som var positiva frรฅn bรถrjan, sรคger Mathias Ekstrรถm.

Ellos har รคven startat nรฅgot som de kallar Friends Store pรฅ sin hemsida. Denna funktion pรฅ sidan รคr starkt knuten till Facebook och gรฅr ut pรฅ att man, med sina vรคnner, skall kunna dela med sig av sina favoriter och fรฅ tips. Friends Store visar รคven nรคr en vรคn fyller รฅr vilket ska locka till presentkรถp.

Mathias Ekstrรถm poรคngterar att Ellos inte รคr rรคdda fรถr den transparens som sociala mediar har infรถrt utan de omfamnar den med รถppna armar. Lรคs mer om Ellos satsning pรฅ sociala medier i artikeln "Ellos fรฅngar sina kunder pรฅ Facebook".

Dela artikeln: