Computer Sweden har intervjuat Ellos om hur de jobbar med sociala medier. I artikeln framgår det att de främst satsar på Facebook då det är den sida som driver mest trafik till butiken. Mathias Ekström, marknadsplanschef hos Ellos, berättar hur de lever på feedback och gillar all respons ifrån kunder, både negativ och positiv. De som är negativt inställda och sedan blir omvända sägs vara mer trogna som kunder än de som från början har en positiv inställning.
– Missnöjda kunder som får svar från oss och blir nöjda, är mycket mer lojala än dem som var positiva från början, säger Mathias Ekström.
Ellos har även startat något som de kallar Friends Store på sin hemsida. Denna funktion på sidan är starkt knuten till Facebook och går ut på att man, med sina vänner, skall kunna dela med sig av sina favoriter och få tips. Friends Store visar även när en vän fyller år vilket ska locka till presentköp.
Mathias Ekström poängterar att Ellos inte är rädda för den transparens som sociala mediar har infört utan de omfamnar den med öppna armar. Läs mer om Ellos satsning på sociala medier i artikeln "Ellos fångar sina kunder på Facebook".