Hur eStore.nu ökade sin försäljning med CDON Marketplace!

eStore.nu började sälja på CDON Marketplace för cirka tre år sedan och har på kort tid gått från att vara ett litet företag, baserat i ett garage på 20 m², till att bli ett större bolag med lokal på över 1000 m².

En del av vår framgång har varit vårt val att använda CDON Marketplace som säljkanal. CDON Marketplace har varit en viktig partner för att möjliggöra vår utveckling, säger Jimmy Tieu,VD på eStore.nu.

Som säljare på Nordens ledande marknadsplats får du möjlighet att snabbt nå ut till en bred målgrupp och massor av potentiella kunder, något som annars kan vara väldigt kostsamt att genomföra för en enskild nätbutik.

När eStore.nu började sälja sina produkter på CDON Marketplace var de inte förberedda på hur detta skulle påverka deras försäljning.

Vi var ej förberedda på hur snabbt antalet ordrar skulle öka. Helt plötsligt var vi tvungna att rekrytera nya medarbetare för att hänga med i det nya tempot, säger Jimmy.

På CDON Marketplace arbetar vi tillsammans med våra säljare för att öka exponeringen av produkter, bredda räckvidden, erbjuda support, hjälp med kampanjer och mycket mer.

För eStore.nu var den största fördelen med marknadsplatsen att nå ut till nya kunder, med målsättning att generera ökad försäljning.

Vi upplevde att det var svårt att nå ut till vår målgrupp. Men, tack vare samarbetet med CDON Marketplace har vi möjlighet att nå ut till över 100 miljoner potentiella kunder varje år. Så det enda vi behöver göra är att se till att våra produkter är uppdaterade och aktiva på sajten.

Om du vill börja sälja på CDON Marketplace är det viktigt med bra samarbete och öppen dialog. Om något oväntat skulle ske, som förseningar eller problem hos leverantörer, är det viktigt att ha god kommunikation mellan parterna.

Personerna på CDON är otroligt vänliga och har god förståelse ifall något skulle inträffa. De hjälper gärna till med att lösa eventuella problem så kunderna får en så bra upplevelse som möjligt, genom hela köpprocessen, säger Jimmy.

Möjligheterna att utveckla sin verksamhet på en marknadsplats är stora. eStore planerar att utöka samarbetet med CDON Marketplace för att ytterligare analysera kundernas behov och optimera sortimentet baserat på efterfrågan.

Så, varför ska ehandlare ingå ett samarbete med CDON Marketplace?

Det finns absolut ingenting att förlora på att prova. Kostnaderna är bara kopplat till dina ordrar. Det kostar ingenting om du inte säljer någonting, säger Jimmy.

Fem fördelar med att sälja via CDON Marketplace

Över 100 miljoner besökare

Du får ta del av över 100 miljoner besökare som söker sig in på CDON varje år.
Dina produkter exponeras brett och når ut till målgrupper som annars kan vara svåra att hitta.

Smidigare kundupplevelse

Många av dagens konsumenter föredrar att handla på en marknadsplats som erbjuder alla produkter de letar efter. Kunderna behöver därför endast besöka CDON Marketplace för att bocka av hela shopping-listan, vid ett och samma köptillfälle.

Öka din exponering och räckvidd

Hos CDON Marketplace kan du fånga upp kunder som i dagsläget inte känner till dina produkter.
Säg att en kund letar efter en viss vara på marknadsplatsen. Under letandet upptäcker kunden din produkt och väljer den framför konkurrenternas alternativ.
Tack vare exponeringen har du således ökat försäljningen och möjligen fått en lojal, återkommande kund.

Kundrelation och recensioner

Se till att få produktrecensioner från de kunder som handlat av dig. Detta skapar förtroende och ökar chansen att locka ytterligare potentiella kunder.
Genom att skapa lojalitet kan du således bygga upp en samling av återkommande kunder på marknadsplatsen.

Storleken på ditt företag spelar ingen roll!

Det spelar ingen roll om du har en enskild firma eller ett större aktiebolag. Hos CDON Marketplace blir du välkomnad, oavsett bolagets storlek, och kan direkt nå ut till en bredare målgrupp och miljontals möjliga kunder.