Hur stressad är din kundtjänst under julrushen? Så här stärker du upp i tid

Vad händer när kundtjänsten blir överbelastad och ärenden inte hinns med i tid? Missnöjda kunder är den sista sortens publicitet ditt företag behöver. Så här stärker du upp din kundtjänst på ett kostnadseffektivt sätt utan att tumma på kvaliteten.

Det kan vara något av det mest gemytliga en e-handlare får uppleva under året; försäljningssiffrorna under december månad. Men samtidigt är det också en av de mest stressfyllda perioderna. En kraftigt ökad försäljning på kort tid sätter press på samtliga funktioner i din verksamhet; från administration till orderpackning, och inte minst din kundtjänst. 

Hur upplever Era kunder Ert företag om ni inte hinner hjälpa dem med deras ärende i tid? Julhandlare är i regel själva stressade under december och när deras paket inte kommer fram i tid eller problem uppstår med betalningen - då är underbemannad kundtjänst som ej hjälper dem i tid det sista de vill bli bemötta av. 

När julhandeln kommer igång på allvar är det därför inte ovanligt att företag behöver rekrytera in ”säsongsarbetare” för att täcka upp sin kundtjänst. I Sverige är detta ofta en kostsam och omständlig process.

Därför tar svenska e-handlare hjälp via outsourcing av kundtjänst. Med rätt outsourcingbolag är lösningen både kostnadseffektiv och enkel att implementera. Du får snabbt kvalificerad personal på plats som jobbar dedikerat för dig.

OnlineFactory hjälper idag företag i alla storlekar med att outsourca hela eller delar av sin kundtjänst. Allt från startups till miljardbolag har fått skräddarsydda lösningar, helt anpassade efter sina unika behov.

Oavsett om du behöver stärka upp din kundtjänst tillfälligt under högsäsonger eller om du behöver en kostnadseffektiv lösning året om, så har du möjlighet att få en lösning som passar just din verksamhet. 

Hos OnlineFactory krånglar vi inte till det. Vi välkomnar dig till ett förutsättningslöst möte där du får berätta mer om din verksamhet och ert behov. Du får ett konkret lösningsförslag att ta med dig och fundera över. Vår prismodell är enkel: du betalar endast timpris för personalen som jobbar för dig. Vårt timpris är samma 24/7/365, oavsett om det är vardag, helg eller högtider.

Kontakta oss för mer information om outsourcing av kundtjänst. Välkommen att höra av dig till info@onlinefactory.se eller besök www.onlinefatory.se