ICA rullar ut ny tjänst i kampen mot långa leveranstider

Ska hjälpa riskgrupper.

De stora matjättarna sliter fortsatt med hög efterfrågan och begränsade resurser för att möta det enorma tryck som plötsligt uppstod på e-handeln. Nu försöker ICA lösa proppen med långa väntetider genom att lansera en ny måltidsapp som går under namnet ICA Pronto.

Runt 60 butiker kommer att vara anslutna och erbjuda hemkörning av ett mindre sortiment mat direkt från butik. Tjänsten kommer att vara tillgänglig för alla, men inledningsvis att särskilt riktas mot de som tillhör en riskgrupp eller är sjuka.

Annons

Det har varit viktigt för oss att ta fram en lösning för hemleveranser av mat till de som verkligen behöver få hjälp och stöd i en svår situation. Vi har gjort den här särkillda lösningen för att underlätta för riskgrupper och hoppas att andra kunder uppfattat vår uppmaning om att handla med hänsyn. Vi kommer fortsätta att arbeta med att utveckla lösningar mot den här målgruppen, säger Anders Svensson, VD på ICA Sverige, i ett uttalande.

Vilka butiker som finns anslutna går att se i ICA Pronto-appen, som finns att ladda ned till Iphone och Android-telefoner. Betalning görs med hjälp av Swish direkt i appen.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!