iDeal of Sweden: ”Jobbar hårt på att få ut alla leveranser”

Förseningar på flera marknader.

Kunder i bland annat Nederländerna som beställt varor från iDeal of Sweden så sent som i november eller i början av december har fortfarande inte fått sina leveranser. Problemen har lett till att den snabbväxande mobilskalsjätten mötts av flera negativa recensioner på omdömessajter som Trustpilot.

När Ehandel kontaktar iDeal of Swedens vd Joachim Lindström får vi besked om att situationen beror på problem hos en av företagets samarbetsaktörer i Europa.

Annons

Vår logistikpartner i Nederländerna har haft problem med sina system, vilket har gått ut över våra leveranstider för diverse marknader. Detta beror på en rad tekniska och operationella problem hos dem. Båda parter jobbar hårt på att få ut alla leveranser under denna högintensiva period med mycket stor efterfrågan från våra kunder, säger han till Ehandel.

Jobbar i tre-skift

Enligt uppgift till Ehandel har iDeal of Sweden inte gått att nå via chatt eller mejl, trots flera försök att få kontakt. Men enligt Joachim Lindström jobbar iDeal of Sweden hårt på att komma tillrätta med problemen.

Vi har i dag cirka 200 personer och jobbar i tre-skift på lagret. Vi har mejlat ut information till berörda kunder och ökat personalstyrkan rejält även i kundtjänst vilken blir högt belastad som ett resultat av allt detta. Vår ambition är att erbjuda en kundupplevelse i världsklass vilket vi inte har nått upp till under denna period.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!