IKEA:s nya giv: Hemmafester – ”det kommer människor att gilla”

Vill skapa klubbkänsla.

IKEA har tillsammans med det kreativa kollektivet, teenage enginering tagit fram en ny kollektion som fått namnet ”Frekvens”. En kollektion som riktar sig till hemmafester.

Lösningen stavas modulära högtalare och belysning, som byggs samman till ett ljud- och ljussystem och därigenom ska skapa klubbkänsla. I kollektionen finns även produkter som barstol och bord.

Annons

Det är väldigt enkelt, roligt och lekfullt. Du blir som en hemma-roadie som sätter upp ditt eget ljudsystem och ljusshow. Du kan ha fest samma dag, det kommer människor att gilla, säger Jesper Kouthoofd, designchef och grundare av teenage engineering, i ett pressmeddelande.

Kollektionen lanseras den 7 februari och kommer att säljas i begränsad upplaga. De som hoppas nypa åt sig någon av produkterna i kollektionen på nätet lämnas dock besvikna. Den är nämligen helt och hållet reserverad till de fysiska butikerna.

Vi ser verkligen fram emot att presentera Frekvens för människor runt om i världen. Det är en lekfull kollektion som du enkelt kan skala upp eller ned för att passa dina behov. Förutom snygg design så har högtalarna ett fantastiskt ljud – absolut en anledning till fest, säger Michael Nikolic, kreativ ledare, IKEA of Sweden.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!