Indisk E-handlare fortsätter att locka riskkapital

Snapdeal, en av de större aktörerna på den indiska e-handelsmarknaden, har skramlat ihop ytterligare 100 miljoner dollar. Bara under 2014 har man fått in nästan 250 miljoner dollar, och nu snackas det om uppköp av konkurrenter.

Den indiska e-handelsmarknaden har exploderat de senaste åren. Mycket tack vare den snabba ökningen av konsumenter som letat sig ut på nätet, men också på grund av att utländska investerare vill ha sin bit av kakan.

E-handelssajten Snapdeal är en av landets största aktörer och har lockat en hel del av dessa. Senast i februari fick man in 134 miljoner dollar i en investeringsrunda ledd av Ebay. Nu har man fått in ytterligare 100 miljoner dollar från bland annat Temasek, Blackrock och Premji Invest.

Annons
Annons

– Vi ser detta som ett bevis för vår lyckade strategi och att vi gör framsteg som Indiens största e-marknadsplats. Vi är glada över att välkomna fler globala investerare som partners och tror att de kommer att bidra till Snapdeals långsiktiga framgång, säger Snapdeals medgrundare och VD, Kunal Bahl.

Snackas nya förvärv

Totalt har Snapdeal nu fått in mer än 400 miljoner dollar i extra kapital sedan starten 2010 och pengarna kan mycket väl gå till att köpa upp konkurrenter. Nyligen köpte man upp modesajten Dooztoon, och med nytt kapital i ryggen kan det bli tal om ytterligare förvärv.

– Vår e-marknadsplats kopplar ihop miljontals köpare med en väldigt stor bas av säljare som erbjuder produkter och tjänster från nationella och internationella varumärken. Vi kommer fortsätta att fokusera på att skapa livsförändrande upplevelser, både för köpare och säljare i vårt ekosystemet, säger Kunal Bahl.



Källa: TechCrunch

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!