Influencern satsar på q-handel: ”Fantastiskt spännande”

Snabbar på hemleveranserna.

Influencern Rebecca Stella, grundare av Rebecca Stella Beauty, inleder ett samarbete med Foodora kring deras koncept, q-handel. Det innebär att konsumenterna ska kunna beställa varor från Rebecca Stellas varumärke och sedan ha produkterna i hand på under en timme.

Foodora är ett bolag som tänker utanför boxen och utvecklar sin affär innovativt löpande, vilket jag tror är ett framgångsrecept för dagens bolag. Med Rebecca Stella Beauty vill jag uppmuntra kvinnor till att känna sig självsäkra och vackra och genom foodora kommer jag kunna tillgängliggöra hela min produktkatalog på ett snabbt och smidigt sätt, säger Rebecca Stella i ett pressmeddelande.

Annons

Att vara den första kvinnan i Norden med att anamma q-handel känns fantastiskt spännande! Genom att bli frontrunner inom tredje generationens digitala handel, hoppas jag att jag kan uppmuntra fler kvinnliga entreprenörer att starta sin entreprenörsresa, då det idag är fler män som sitter på ledande positioner och startar fler företag än kvinnor, avslutar Rebecca Stella.

"Vill handla på egna villkor"

Foodora har satsat hårt på att bredda sin logistikverksamhet från enbart restaurangmat till flera andra branscher. Sedan tidigare har aktörer som Pocket Shop, Hard Rock Shop, ICA och Espresso House anslutit sig.

Jag är väldigt stolt över vårt samarbete med Rebecca Stella. Det är ett kvitto på att vi är en attraktiv samarbetspartner. Vi har breddat vår affär och Rebeccas produkter ligger i helt i linje med vår ambition att gå in på fler marknader. Kunder vill idag handla på sina egna villkor och kunna välja bland ett mångfacetterat utbud och få leveranserna snabbt. Som marknadsledare inom q-handeln är det vår skyldiga att tillgodose våra kunders behov, säger Hans Skruvfors, vd på Foodora Sverige.

Annons