Influencerns julkalender flög av hyllorna i e-handeln: “Wow”

Bästa dagen i företagets historia.

Make-up-artisten och influencern Linda Hallberg rapporterar idag en oväntat stark försäljning av företagets julkalender. Influencer-kalendrar har historiskt sätt mött både ris och ros men Linda Hallbergs kalender ska ha fått fina recensioner av exempelvis influencer-kollegor som Margareta Grääs.

LÄS ÄVEN: Julkalender-bonanza i e-handeln – hur gör man kunderna nöjda?

Annons

Och det ska handla om 25 “fullsize-produkter”, alltså inga nedbantade varianter.

Så hur gick det? Tyvärr avslöjar företaget inte antalet kalendrar (vi har frågat och hoppas få svar) men det ska handla om den största försäljningen någonsin på en dag. Och 48 timmar efter lanseringen i söndags så var lagret slut.

Wow! Vilken succé, att redan den första dagen få ett kvitto på att vi erbjuder något som verkligen efterfrågas av kunderna är såklart otroligt motiverande! Vi hade aldrig kunnat drömma om att det skulle gå så fort även om vi såklart räknade med att intresset skulle vara stort, säger Linda Hellqvist, vd på LH cosmetics.

LH cosmetics rapporterar samtidigt att man redan slagit förra årets försäljning.

Faktum är att vi slagit alla rekord och redan nu passerat förra årets omsättning och då har vi årets största kvartal framför oss. Helt sjukt kul! säger Linda Hellqvist.

Uppdatering:

Jag kan tyvärr inte lämna ut exakta siffror men det var miljonbelopp i dagsförsäljningar och allt såldes från egen kanal, meddelar företagets presskontakt.

Annons
Annons