Inför Black Friday: Nå fler kunder via Influencer Marketing

Högsäsongen rivstartar med Black Friday inom kort och då gäller det att synas för att maximera sin försäljning. Ett utmärkt sätt att nå din målgrupp är genom influencer marketing. Så här kommer du igång!

För att få en bred exponering på flera håll samtidigt utan att behöva investera en förmögenhet, är influencer marketing med så kallade micro-influencers något av det mest kostnadseffektiva och kraftfulla sättet du kan uppnå på det på.

Istället för att fimpa hela budgeten på en stor influencer kan du istället skapa ett stort antal samarbeten med mindre influencers. Fördelarna med detta är flera: Dels möjliggör det att produkter ur ditt egna sortiment kan ersätta monetärt arvode, och du kan även rikta dig in på influencers vars nisch och följarskara resonerar med din kundmålgrupp. På så vis kommer du synas inför tusentals potentiella kunder och tack vare ett effektivt upplägg så kan du åstadkomma allt detta utan att det äter upp för mycket av dina marginaler.

Att komma igång är enkelt

Hur går man tillväga för att implementera influencer marketing i sin marknadsföringsstrategi? Det är ett volymarbete som är enkelt men tidskrävande. Därför väljer många e-handlare att istället outsourca influencer marketing till ett företag med expertkompetens. På så vis får du ett kostnadseffektivt upplägg som dessutom blir så gott som automatiserat för din egen del.

OnlineFactory är ett outsourcingbolag som specialiserat sig på både outsourcing av kundtjänst och influencer marketing. Med både stora och små e-handelsbolag som kunder finns det gott om erfarenhet av att erbjuda skräddarsydda lösningar som passar alla typer av e-handelsbolag.

Tre enkla steg

Kickstarta din marknadsföring inför Black Friday och julhandeln med att säkerställa att du syns och hörs där dina kunder finns. Låt OnlineFactory hjälpa dig hela vägen så får du mer tid över till att fokusera på kärnverksamheten. Det kräver ingen expertis från din sida, utan du kommer snabbt igång genom tre enkla steg:

1) Boka in ett möte med OnlineFactory genom ett besöka www.onlinefactory.se eller skicka ett mail till info@onlinefactory.se

2) Under mötet får du berätta mer om din verksamhet, målsättning och behov. Du kommer få ett skräddarsytt lösningsförslag som är anpassat efter just din e-handel.

3) Efter överenskommelse om upplägg startar vi igång projektet och du kan luta dig tillbaka medan OnlineFactory sköter både sourcing, outreach och deal-making med lämpliga influencers för din e-handel.

Vi på OnlineFactory gläds åt att hjälpa både stora och små för att maximera chanserna till en lyckad högsäsong!